Fizičke aktivnosti

  • 0 comments

Deci treba 1h aktivnosti dnevno za pravilan razvoj tela.

razvoj tela

Dok su deca mala, neprestano su u pokretu. Stručnjaci napominju da deci u razvoju treba 60 minuta aktivnosti na dan. To obezbeđuje pravilan razvoj tela, ali i sprečava nastajanje mnogih hroničnih bolesti i smanjuje rizik od gojaznosti. Televizija, računari, društvene mreže – primamljiviji su od bavljenja nekom fizičkom aktivnošću.

 

Deca treba da pronađu aktivnosti u kojima uživaju. Zbog toga im treba ponuditi što više različitih aktivnosti, igara i sportova, kako bi se oprobali u njima. Najvažniji kriterijum je da je to detetu zabavno (!), ali i da ne ometa školske obaveze. Svako kretanje je poželjno: plesovi, vožnja biciklom, vožnja rolerima…

 

Deca se dele u tri fitnes tipa prema pedijatrima (Mary Gavin):

  1. Nesportska deca. Njih je teže pokrenuti, ali kada se pokrenu, uspešnija su u sportu od vršnjaka. Tada mogu doživeti ruganje od strane vršnjaka, jer se izdvajaju iz grupe. U tom slučaju ne treba ih prisiljavati na taj sport, nego ih usmeriti na drugu vrstu fizičke aktivnosti, kao što je vožnja biciklom sa prijateljima.
  2. Leteći sportisti. Ovo je dete, koje voli sportske aktvinsti, ali ne organizovane, već košarka ili fudbal sa drugovima. Takvo dete ne treba nagovarati na učlanjenje u neki sportski klub, jer ga rezultati ne zanimaju, ali ga treba ohrabriti da bude aktivno.
  3. Sportski tip. Odlikuje ga želja za treninzima i postizanje rezultata. Takvu decu treba pratiti i bodriti, ali i voditi računa da im taj sport ne uzme previše vremena i postane fizičko i psihičko opterećenje. Ako se to desi, podržite dete da promeni aktivnost, da bi uskladilo školu i sport.

Bilo koji tip deteta da je u pitanju, potrebna je podrška roditelja i savet lekara. Treba detetu pružiti i primer tako što ćete i sami provoditi makar pola sata dnevno u nekim sportskim aktivnostima: hodanje, vožnja biciklom sa detetom, plivanje, yoga…

 

                                                                                                             dr Dušanka Petrović

 

 

 

Share Social

About the Author: kucaznanja