Ishrana školske dece

  • 0 comments
2014_08_kako_porodicno_okupljanje_za_stolom_moze_da_poboljsa_uspeh_dece_u_skoli_688011504

Osnovno pravilo, kada je reč o ishrani dece i omladine, glasi:

izbalansirati unos namirnica biljnog i životinjskog porekla!

hrana-bogata-gvozdjem

Da bi organizam deteta pravilno funkcionisao i imao sve što mu je potrebno, potrebno je da svakodnevno unosi raznovrsnu hranu. Dete ne treba ni u čemu da oskudeva, ne treba ga lišavati ni slatkiša ni mesa. To su namirnice za koje se tvrdi da najviše izazivaju pojavu naslaga masnoće. To je tako ako se ove namirnice unose u prekomernim količinama. Dobra ishrana za decu u razvoju je ona, u kojoj vlada uravnoteženost i umerenost!

 

Kada je ishrana uravnotežena, tada su obezbeđene sve hranljive materije neophodne za zdravlje.

 

Često se dešava da sastojci, kao što su natrijum, holesterol i šećeri, za koje se tvrdi da su štetni, deci mogu da pomognu u smanjenju rizika od kardiovaskularnih oboljenja.

 

Namirnice

 

Nemasno meso je bogat izvor: proteina, grupe vitamina B, vitamina E, a od minerala – gvožđa, magnezijuma i cinka. Preporučuju se: ćuretina, piletina, riba, mleveno goveđe meso. Zatim, tu su nezaobilazni i mleko i jaja.

 

Vitamini i minerali su najviše prisutni u namirnicama biljnog porekla Unošenje ovih sastojaka će deci pomoći u borbi protiv gojaznosti, kancera, dijabetesa, srčanih oboljenja i dr. bolesti. Voće i povrće su nezaobilazne namirnice svakodnevne ishrane, kao i žitarice sa celim zrnom.

voceipovrce

Izbalansirana ishrana sadrži namirnice svih pet grupa: žitarice (1), voće i povrće (2), mleko i mlečni proizvodi (3), meso i mesni proizvodi (4) i slatkiši (5).

piramida-ishrane

Obroci

 

Doručak je veoma važan obrok. Pored toga što dete kroz hranu unosi energiju, doručak ima psihološki efekat. Dete odlazi u školu raspoloženo i prikupilo je dovoljno sastojaka, koji obezbeđuju pamćenje i koncentraciju.

 

Primeri:

Jaja + paradajz + jogurtkacamak-sa-sirom-i-suvim-mesom

Proja + jogurt

Pita + mleko

Pahuljice sa mlekom

Kačamak + sir

Sendvić + jogurt

 

Užina u školi obezbeđuje redovni protok energije. Pripremljena užina sprečava dete da kupuje ’’grickalice’’ i brzu hranu. Pored hrane, potrebno je spremiti i piće: voda, mleko, čaj, limunada.

 

Primeri:

Sendvič sa piletinom i zelenom salatomgrcki

Pita + jogurt

Kuvani kukuruz

Voće

Koštuničavo voće

 

Obrok posle škole treba da je lagan. Daje se deci, koja duže ostaju u školi, te je potrebno da unesu hranljive materije glavnog obroka.

 

Primeri:voce

Lagana čorba

Žitarice sa mlekom

Voće

 

 

 

Zajednički obrok može da bude kasni ručak ili rana večera. Veoma je važno okupljanje svih članova porodice. Tada se priprema kuvani obrok.

 

Primeri:svinjski-vrat-iz-rerne-sa-povrcem

Čorba sa mesom i povrćem

Pečeno meso sa povrćem

Pilav sa mesom i povrćem

 

 

 

Posebno obratiti pažnju da su:

  • termini obroka ustaljeni
  • sami obroci raznovrsni
  • namirnice sveže i proverene
  • roditelji primer deci

 

Share Social

About the Author: kucaznanja